upvision.sk
22 decembra, 2021
Aktuality
Našich klientov pri práci nič neobmedzí. Ani pandémia.

Z núteného home officu, ktorý si vyžiadala situácia v posledných mesiacoch, sa do práce rád vráti nejeden rodič. Po ére coworkingov a open space-ov prichádza ideálny čas pre koncepty servisovaných kancelárií. Sú dostatočne izolované a flexibilné. Nepotrebujete do nich investovať žiadny kapitál, iba si priniesť vlastný počítač. O koncepte 5 Star Offices sme sa rozprávali s majiteľkou centier so servisovanými kanceláriami, Mgr. Slávkou Pavle.

 

Čo vás priviedlo k myšlienke vytvoriť 5 Star Offices?

Prepojenie mojej profesie skúseného predajcu a záľubu, ktorú som našla v interiérovom dizajne. Už ako dieťa som milovala zariaďovanie interiérov. Zbierala som krabice od topánok a spotrebičov, krabičky od zápaliek. Doma sme mali zvyšky rôznych látok, lebo moja mama sa venovala zákazkovému šitiu. Tak som začala oblepovať krabice a vytvárať prvé interiéry domov a bytov.

 

Študovali ste interiérový dizajn?

Vtedy som ani netušila, že sa to dá. Otec je ekonóm, automaticky som sa vydala rovnakým smerom. Bavilo ma štúdium jazykov, ovládam ich sedem. Dvanásť rokov som pracovala pre telekomunikácie, pre mobilných operátorov, aj na strane dodávateľov. Ako Sales a Account Manager som sa venovala predaju a starostlivosti o klientov. Študovala som vo Varšave, žila a pracovala vo Viedni, Prahe, Londýne, aj na Floride. Po čase už bolo cestovanie únavné. Chcela som sa usadiť na Slovensku kvôli rodine. A tak som si vytvorila tento projekt, v ktorom som zúročila aj svoje skúsenosti, aj hobby. Všetky naše priestory som navrhla, aj zariadila. Na štúdium interiérového dizajnu som sa prihlásila až neskôr, aby som si svoju prácu overila aj po odbornej stránke. Na ukončenie štúdia mi zostáva ešte niekoľko kurzov.

 

Roky ste pracovali v servisovaných kanceláriách. Čím vás inšpirovali?

Odsedela som si v nich šesť rokov. Ako klient som teda presne vedela, čo chcem a čo nechcem. Pracovný priestor vplýva na našu prácu, aj nás. Mali by sme sa v ňom cítiť príjemne, mal by sa prispôsobovať našim potrebám. Základom je kvalitný, dizajnérsky nábytok. Najdôležitejšie sú kancelárske stoličky, práve tie patria ku kúskom, do ktorých sme v našich kanceláriách investovali naj- viac. Strávime na nich najväčšiu časť nášho pracovného dňa a určite nie je jedno, na čom sedíme. Veľmi dôležitý je aj pocit v spoločnom priestore, v ktorom sa denne pohybujeme. To je dôvod prečo sme spoločným priestorom venovali veľký kus z pôdorysu, a to aj na úkor kancelárií. Preferujeme vysoké stropy a nadštandardne vysoké dvere.

 

A čomu ste sa snažili vyhnúť?

Všetkým negatívam, ktoré som zažila na vlastnej koži. Napríklad, vyčerpávalo ma, ak sa niečo dlho schvaľovalo v centrále. Ak sa veci “strácali v systéme”. Snívala som o tom, že to raz zmením. Chcela som to robiť lepšie. Vytvoriť priestory, ktoré budú príjemnejšie, osobnejšie, krajšie. Také, kde bude stále platiť pravidlo “náš klient, náš pán”. Pred desiatimi rokmi sa mi môj sen splnil.

 

Dnes máte tri centrá, všetky na brehu Dunaja. Prečo práve tam?

Verím, že tok vody prináša dobré a odnáša zlé a pomáha biznisu. Vždy som vyhľadávala lokality, v ktorých sa aj sama cítim dobre. S príjemnou atmosférou a krásnymi výhľadmi. Eurovea prišla osudovo. Presne vtedy, keď som sa rozhodla, že do toho pôjdem. Dokonca sme tam boli úplne prvým nájomcom. Naša konkurencia nemala centrá v takejto kvalitnej infraštruktúre, ktorá poskytuje všetky služby pod jednou strechou. Preto sme otvorili prvé dve centrá práve tam. Potom prišiel na rad Zuckermandel. Takisto budova s lukratívnou polohou.

 

Čo jednotlivé centrá odlišuje?

Každé centrum je iné. Rozlišuje ich dizajn a možnosť koncentrácie. Jedno centrum je viac “zenové”, prevláda v ňom drevo, kameň a tmavšie farby. Druhé je svieže, má svetlé, pastelové farby. Tretie, v Zuckermandli, je skôr butikové. Je pokojnejšie na koncentráciu pri práci, bez rozptýlenia v shoppingu. V každom centre máme aj odlišné galérie umenia, v ktorých podporujeme rôznych autorov. Niekde je to maľba, inde fotografia alebo sklo.

 

A čo ich spája?

Všetky naše kancelárie ponúkajú špičkový servis 5* hotela. Všetky majú kvalitné, dizajnové zariadenie a zodpovedajú najvyšším štandardom moderného pracovného prostredia. Sú pripravené na okamžité použitie. Stačí si doniesť počítač, o všetko ostatné sa postaráme my. K dispozícii je silné internetové, aj telefonické pripojenie, služby osobnej asistentky, komplet zariadená kuchynka s občerstvením a nápojmi. Taktiež multifunkčné zariadenie na tlačenie, kopírovanie či skenovanie, aj kancelárske potreby. Sme otvorení 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

 

Koľko ľudí môže pracovať z vašich centier?

Naše priestory máme šikovne rozdelené. Sú veľmi flexibilné a vyhovieme aj najnáročnej- ším klientom. V kanceláriách môže sedieť 1 až 9 ľudí. V zasadacích miestnostiach 2 až 30 ľudí. Máme dostatok miesta na samostatné sústredenie, spoluprácu, diskrétne telefonovanie aj oddych.

 

Dá sa u vás pracovať aj krátkodobo? Napríklad deň alebo mesiac?

Samozrejme, aj v tomto sme maximálne flexibilní. Kancelárie ponúkame aj na deň, zasadačky dokonca aj na hodinu. Máme klientov, ktorí sú u nás od samého začiatku. Zmluvu majú podpísanú na rok, a každý rok ju obnovia. Takto im dávame možnosť flexibility a zároveň pocit stabilného zázemia.

 

Majú klienti stále záujem o virtuálne kancelárie?

Áno, táto forma kancelárie je stále obľúbená. Naši klienti ocenia, keď nemusia rokovať so svojimi obchodnými partnermi v kaviarňach. Navyše, ak im potrebujú niečo odprezentovať, vedia, že u nás to bude reprezentatívne. Na špičkovej úrovni a so špičkovou technikou. Máme klientov, ktorí u nás začínali virtuálne a potom mali reálne kancelárie. Ale aj klientov, ktorých z reálnych kancelárií prešli na virtuálne, keď sa ich biznis utlmil.

Sú vaše kancelárie porovnateľné so svetovými centrami?

Konkurenciu sledujeme doma, aj v zahraničí. Na jeseň sme sa vybrali s kolegyňou do Londýna na obhliadku špičkových officov. Šli sme tam s tým, že sa od nich určite máme čo učiť. Zostali sme však veľmi milo prekvapené. Neskromne sme sa zhodli, že naše zdieľané kancelárie sú svojou kvalitou nielen porovnateľné s tými londýnskymi, ale dokonca ich aj prevyšujú. Naše 5 Star Offices by sa v Londýne určite uplatnili a mali by čo ponúknuť aj tým najnáročnejším klientom. Rovnako, ako v Bratislave.

 

Je vo vašich priestoroch aj priestor na hru a zábavu?

Stolné futbaly, lezecké steny, ani play station u nás nenájdete. Našich klientov nechceme držať v práci od rána do večera, preto ich takými vecami nerozptyľujeme. Ja sama mám rodinu. Som presvedčená, že človek má v práci hlavne efektívne pracovať. Odviesť kvalitnú prácu a potom ísť domov, venovať sa rodine, priateľom alebo koníčkom.

 

Aké sú súčasné trendy v servisovaných kanceláriách?

V prvom rade sa snažia prispôsobovať dennému režimu ľudí. A ľudia chcú hlavne flexibilitu. V celej Európe cítiť snahu maximálne vyjsť v ústrety klientom. Zabezpečiť im čo najlepší servis a priestor, v ktorom sa bude príjemne pracovať. Byť ekologickí. Do niektorých trendov zasiahol covid-19. Pravdepodobne ohrozil trend nárastu obľúbených coworkingov. Podľa JLL Global Future of Work Survey im v roku 2018 patrilo 19% administratívnych priestorov. Predpokladalo sa, že tento rok to bude až 31%.

 

Ako ovplyvnila pandémia pracovný režim vašich klientov?

Naše 5 Star Offices fungovali po celý čas. Priestory boli bezpečné a vhodné na izoláciu, pre jednotlivcov, či menšie tímy. Samozrejme, všetci sme dodržiavali prísne hygienické opatrenia, všetky priestory sme pravidelne dezinfikovali a čistili nanotechnológiami. Recepčné sme stiahli z otvoreného priestoru, aby nebolo ohrozené ich zdravie. Stále však chodili do práce dvakrát denne, aby mohli prevziať poštu a vybaviť všetko potrebné. Spoločne s nimi a s mojimi manažérkami, sme sa zmenili na “tajnú službu”. Nonstop sme zabezpečovali 5* servis pre klientov, len sme boli “neviditeľné”. Sme hrdé na to, ako sme to zvládli, sme zohratý ženský tím. Dnes môžeme spokojne povedať, že našich klientov pri práci nič neobmedzí. Ani pandémia.

 

A ako ovplyvnila váš biznis?

Zasiahlo nás to všetkých, teda aj v realitnom trhu. Nie všetci klienti obnovili zmluvy, iní vyčkávajú, ako sa situácia vyvinie. Ale zároveň sa o naše priestory začínajú zaujímať noví klienti, ktorí odchádzajú z veľkých open space-ov. Tradičné konvenčné prenájmy s dlhou viazanosťou potrebujú nahradiť flexibilitou a transparentnosťou. Práve takýmto klientom vyhovujú naše izolované kancelárie s menším množstvom ľudí.

 

Plánujete v budúcnosti viac takýchto centier?

Ak sa bude u nás dariť našim klientom, budeme rásť spoločne. Predstavy a plány samozrejme máme, nechávame ich zrieť v čase. Súčasnú pokaranténnu situáciu sa snažíme využiť aj na oslovenie nových klientov. Práve preto im teraz ponúkame mož- nosť otestovať si prácu z našich priestorov. Navyše, s kompletným 5* servisom na celý deň bezplatne. Stačí sa zaregistrovať na našom webe www.5star.sk, aby si mohli vychutnať naše tradičné “Enjoy your all inclusive 5 Star Offices“.

 

Autor článku:
upvision.sk
Dátum publikovania:
22 decembra, 2021
Kategória článku:
Aktuality

články

Prečítajte si aj